Direktlänk till inlägg 23 augusti 2009

Midnattsloppet igen...

Av Patrik Möller - 23 augusti 2009 14:58

Tillbaka från Tunisien men innan jag bjuder på den resan måste jag skriva lite om lördagens aktiviteter...


Hade tänkt mig en lugn dag och vid 16-tiden låg pastan på tallriken och halva vinflaskan var uppdrucken. Då ringer Patrik och undrar om jag vill springa midnattsloppet... Med en anmälningsavgift på 450 riksdaler hade jag bojkottat det långt tidigare, trots att jag behöver tävla innan maran i oktober. Nu hade jag chansen att få ett lopp for free eftersom han egentligen skulle ta en kompis plats i startgrupp 2 men samtidigt hade vunnit en plats i startgrupp 1B. Summa sumarum behövde han någon som tog hans kompis plats i grupp 2 så han kunde starta i 1B. Känns sådär att starta tillsammans med flera tusen som är klassen under mig men whatever. Lite betänketid, lite vila, mycket vatten och en kycklingsallad senare tog jag Meridan ner till Heden och starten.

Fick intrycket av ett sämre organiserat arrangemang än förra året. Kanske klarade de inte av exploationen av antalet deltagare.

Kanske gjorde inte jag heller det för när jag står vid väskinlämningen kallas grupp 2 till startlinjen...

Med startchipet i handen, nummerlappen genomblöt och i behov av ett toabesök tvingades jag knö mig fram till gruppen alldeles för sent och fick därmed starta sist i fältet när jag egentligen bör starta i grupp 1B.


Gör det bästa av situationen är ett av mina motton och det tycker jag att jag gjorde. Första 4 km blev intervallträning, ryck 50 m - smal gata, jogga - ryck 100 m - STOPP! många trötta i vägen - ryck - gå... Ganska irriterande faktiskt. Efter 5 km kunde jag i alla fall zic-zaca och efter 6,5 km kunde jag löpa i princip obehindrat.

Jag kände mig i fin form trots mina usla förberedelser. Lätt i kroppen och avslappnade muskler. Ganska oberörd gick jag i mål på 42.27 under namnet Emma Ekstedt (24:e bästa kvinna), hoppas du är nöjd Emma.


Patrik "il löparfenomeno" gjorde 38.27, well done!


För övrigt undrar jag om Libresse var huvudsponsor för de obligatoriska oranga tröjorna som alla måste springa i... Den absorptionsförmågan har jag nog aldrig sett like till, kändes som om den sög upp vattnet från gatan och tröjan vägde nog 3 hg mer än vid starten...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Patrik Möller - 27 augusti 2009 17:14

Ännu ett land avprickat på listan, får väl se om man kan nå 100 någon dag. Just nu ligger jag någonstans runt 20...   Hur som helst tänkte jag skriva lite om denna trip.   Det va en go gäng på 4 tönga göbbar som kom till Landvetter. Som vanligt hade ...

Av Patrik Möller - 11 augusti 2009 00:33

Efter att ha jobbat non-stop sedan maj som ledsagare, tidningsbud, brevbärare, gyminstruktör och fotbollstränare kommer nu belöningen... En vecka i Tunisien med boysen... Då jag dessutom har ätit som en längdåkare före tävling de 3-4 senaste veckorna...

Av Patrik Möller - 4 augusti 2009 22:27

Har gått förbi Drottningtorget en hel del på sista tiden. Där står en go gäng och spelar musik. De kör med dragspel, trumpet och något mer blåsinstrument, minns inte vilket. Jag tycker det är sjukt soft med gatumusikanter som verkligen kan spela. De ...

Av Patrik Möller - 26 juli 2009 23:01

Efter två tappra försök att skriva inlägg på Tjörn gör jag nu ett nytt försök... Svärföräldrarnas nya laptop var på dåligt humör och två gånger bestämde den sig för att käka upp mina nästan färdigskrivna inlägg.   Det har varit en hektisk vecka på de...

Av Patrik Möller - 17 juli 2009 23:36

I belive that yesterday is history, that tomorrow is a mystery and that today is a gift, but sometimes you have to do something to claim your right! Sorry Osman but I really feel better now...  ...

Ovido - Quiz & Flashcards