Alla inlägg under maj 2008

Av Patrik Möller - 31 maj 2008 14:31

Till alla er som nån gång dragit en liknelse till en IKEA manual när ni ska berätta om hur svårt något är... Ni får nu ett par sekunder på er att be om ursäkt till Kamprad, INGKA Holding och alla manualförfattare. IKEAS manualer är löjligt simpla och inget annat! Att en IKEA manual skulle vara svårbegriplig är en klyscha, en myt, ett skämt.

Jag rustade min "nya" (antik racer-crecent, a.k.a Den blåa faran, men ny för mig) träningscykel med en cykeldator idag. Jag är inte speciellt praktiskt lagd och har aldrig monterat en sån förut. Kunde därför inte principen. Hur som helst hade det underlättat om jag inte slängt en blick på broschyren (se bilden) innan. Skribenten till manualen hade fått jobb på både sedeltryckerier och Studentlitteratur AB vilken dag som helst, men den här gången kände jag att det var fel man på fel plats.

Nu är datorn i alla fall på plats och om några minuter är förhoppningsvis även jag det. Jag blir ju inte bättre tränad av att sitta här och skriva som den simmande tjejen hade sagt...

Av Patrik Möller - 29 maj 2008 22:32

Då var bloggen igång.

Jag känner att jag börjar leva in i rollen som VBD (Verkställande bloggdirektör).

Måste passa på att flagga för Five Seasons som har utförsäljning i dagarna. Så har du vägarna förbi Västra Frölunda under morgondagen (07:00-13:00), tveka inte att svänga in på Lergöksgatan och frossa i deras fashionabla klädkollektion. Five har dessutom en representant med i STHLM Marathon på lördag! Lycka till Patrik, vinner du ska jag att bära en Liverpool tröja varje dag resten av året...

Jag och min träningskollega körde ett simpass på Valhalla idag. När jag och min kompis står på bassängkanten och begrundar en tjej som simmar riktigt snabbt utspelade sig följande dialog:


- Baltra (till simmande tjej): Hur kan du simma så fort?

- Simmande tjej: Ja, jag funderar också över det ibland.

- Simmande tjej (på nästa varv): Du blir i alla fall inte snabbare av att stå där...

Av Patrik Möller - 28 maj 2008 23:16

Då blev det en blogg ändå...

Har aldrig förstått syftet med en blogg och jag ska erkänna att jag fortfarande inte har det helt klart för mig. Däremot har jag nu ändrat min tidigare åsikt (att bloggar är löjliga) och helt utan förvarning bestämt mig för att även jag vill dela med mig av mina fantastiska, dagliga händelser i form av en verbal fruktsallad!

OBS! I framtiden kommer inte alla inlägg att vara lika politiskt korrekta som det här. Jag är dessutom av det släktet som står för vad jag tycker och inte är rädd för att informera allmänheten om min syn på saker och ting. Om detta skapar irritation hos någon rekommenderar jag dem att sluta läsa här... och göra någonting annat istället.

" Min blogg, mitt skrivalster, mitt språk... som alla är mer än välkomna att ta del av"! Det är mottot.


Känns redan bra att få skriva av sig!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards