Alla inlägg under mars 2009

Av Patrik Möller - 18 mars 2009 22:47

Att fira nyår i Vietnam var något jag hade sett fram emot väldigt länge.

Faktum är att hela resan började med det kriteriet, att fira nyårsafton utomlands. Jag tycker nämligen svensk nyårsafton är skittråkigt med undantag för min mors födelsedag som jag gärna hade varit hemma för. Däremot ser jag varje år fram emot julen så vår resa var skräddarsydd när det gäller period.

Årets sista dag blev ingen besvikelse... Varmt och skönt, inga måsten, Cilla och jag, perfectamente!

Kvällen tillbringades på grannhotellets beach där ett stort grillparty hade dukats upp. Kräftor, bläckfisk, kyckling och annat gött stod på menyn och allt var delikat. Tråkigt nog för arrangörerna kom regnet men det störde inte gästerna. Vi slog läger i hotellets bar där festen fortsatte natten lång...

Jag rekommenderar alla som inte firat nyår i annat land att prova det.


Bild 1: Al Capone på 12-slaget (lägg märke till det löjliga munstycket)


Bild 2: Fullt ös ingen medvetslös (bara en galen haschtomte som irrade runt någonstans i vimlet)


Bild 3: Vem som helst kan blanda drinkar med dyrsprit...


Bild 4: I dimman





Av Patrik Möller - 11 mars 2009 06:32

Idag fyller en av mina få riktiga vänner år!

Stort grattis på din 25-årsdag Joel!

Take care! 

Ovido - Quiz & Flashcards