Alla inlägg under juli 2009

Av Patrik Möller - 26 juli 2009 23:01

Efter två tappra försök att skriva inlägg på Tjörn gör jag nu ett nytt försök...

Svärföräldrarnas nya laptop var på dåligt humör och två gånger bestämde den sig för att käka upp mina nästan färdigskrivna inlägg.


Det har varit en hektisk vecka på det nya jobbet som brevbärare men jag gillar det, att vara ute och röra på sig halva arbetsdagen är mina takter. Har dessutom tränat hårt, 8 pass på 8 dagar har för den intresserade sett ut som följer:

Söndag: morgon - Gym (bröst och mage), kväll - 9 km löpning + 9 km cykel


Måndag: Gym (armar)


Tisdag: Löpning - 3 km uppvärmning + stretch

3 min 5.00 min/km - 3 min 3.30 min/km -

2 min 5.00/km - 5 min 3.30/km -

1 min 5.00 - 2 min 3.30 -

3 min 5.00 -1 min 3.30 -

2 min 5.00 - 4 min 3.30 -

3 km nedvarvning


Onsdag: Gym (rygg och axlar)


Torsdag: Simning 500 m bröst - 500 m rygg - 2x50 maxfart bröst/crawl


Fredag: Gym: (ben)


Söndag: Gym (bröst och mage)


Var på Liseberg med Cilla idag. Vann chips, daim, aladdin, twist och en nyckelring... Gött att nästa "ätardag" är på lördag...



Av Patrik Möller - 17 juli 2009 23:36

I belive that yesterday is history, that tomorrow is a mystery and that today is a gift, but sometimes you have to do something to claim your right!

Sorry Osman but I really feel better now... 

Av Patrik Möller - 15 juli 2009 23:26

Gothia är i full gång...

Som göteborgare har man en fantastisk förmån att få uppleva Gothia Cup på hemmaplan varje år.

Jag har deltagit i Gothia som spelare, publik och nu också som tränare för Fässbergs U-trupp, såväl i fjol som i år.

Vi har spelat våra tre gruppmatcher och vunnit samtliga så i morgon hoppar vi ur ekan och boardar den stora skutan på vägen mot finalen.


Efter kvällens gympass begav jag mig ner till Valhalla för att se 1/64 finalen mellan Al Madina från Irak och Beirut FAC från Libanon. Jag kom la dit vid 20:05 och avspark var satt till 20:15 men det hindrade inte publiken från att vara på plats... Och vilken publik det var! Fyra, fem gånger fler än på en ÖIS-match och hela sittplatsläktarn fylld av Al Madinas supportrar. På ståplatsläktaren hade en tapper skara Beirutfans samlats tillsammans med oss neutrala åskådare.

Med all respekt för Beiruts hejarklack måste jag säga att irakierna var något i hästväg... Flaggor, båttutor och t.o.m en liten raket efter matchen hade de skrapat ihop och de uppförde sig som riktiga fans när de bar fram Madina på sina axlar genom sitt läktaengagemang.


Det bästa var helt klart när Al Madina tog ledningen och uppskattningsvis 700 irakier ´went fucking mental´... Målskytten sprang mot läktaren tillsammans med sina lagkamrater och tog emot folkets jubel, det var riktigt häftigt och det kändes som en landskamp långt fram i någon stor turnering (vilket det på sitt vis också var).

Al Madina vann till sist med 2-0 och det blev en rejäl pitch invasion. När jag bikade hem syntes flera bilar med passagerare halft utanför bilen med flaggor, de fansen firar säkert ännu. 


Min poäng med det här inlägget är att jag tycker det är fantastiskt att sådana här stora matcher kan spelas utan att de två!! poliser som var närvarande behöver rycka in.

En ganska hetsig match, en enorm fanatisk publik, en liten fanatisk publik... Inga problem, alla kan vara vänner ändå, det är ju Gothia Cup! 

Av Patrik Möller - 11 juli 2009 23:31

Löjligt länge sedan jag skrev ett inlägg nu...

Dessutom har jag vid två tillfällen gått ut med falska förhoppningar om att jag skulle göra comeback i bloggvärlden. Jag ber om ursäkt till alla besvikna och gör istället ett tredje try att  försörja mig på "bloggeri".

Stort tack till er 6 som så sent som denna månad fortfarande kollar om ett nytt inlägg publicerats...

Ovido - Quiz & Flashcards