Direktlänk till inlägg 26 januari 2009

Göteborg - Vietnam - Göteborg! Del 4: Flykten från Rach Giá

Av Patrik Möller - 26 januari 2009 13:34

Efter att vi blivit förföljda några hundra meter av de mest påstridiga av våra vänner som tålmodigt men också något hotfullt hade inväntat vår buss bestämde vi oss för att stanna på det hotell där vi hade sökt skydd.

Orkade inte leta efter något bättre eftersom det bara gällde en natt.

Värt att nämna är att när vi stegar in i hotellet vid 18-tiden ligger portiern och (för att värna om mitt ursprung) häste-söver. Det tar en stund men sen får vi liv i honom och får se på ett rum.


Det blev en minst sagt spännande natt. Förutom att vi bodde i ett förvuxet badrum med kakel och fuktskador med alla möjliga gäster som trivs i sådana miljöer, t.ex spindlar, flugor, myggor geckoödlor och den fetaste kackerlackan jag sett på flera år som vi för övrigt låste in på toaletten under natten, så kom även annat oväntat besök...


Någon gång runt midnatt dunkar det på dörren och det känns som om det är bäst att öppna. Där står hotellportiern och tre snutar varav den ena viftar med våra pass och skriker: What´s your name? What´s your name?!

Efter att vi svarat ärligt på frågan lugnar han sig och försvinner tillsammans med de andra.

När vi ska checka ut nästa morgon uppträder portiern som om inget hade hänt. Kanske för att hans engelska var lika med noll. Trots det hjälpte han oss med att fixa båtbiljetter till Phu Quoc och backade upp oss mot sin egen kompis som ville ha alldeles för mycket betalt för att ta oss till färjeläget.

Sicken gubbe...


Bild 1: Mindre trevligt hotellrum.


Bild 2: Vår kombo, som säkert såg till att halvera antalet av mindre uppskattade djur.

 
 
Ingen bild

axel

26 januari 2009 22:37

drömm

 
Ingen bild

anonym beundrare

27 januari 2009 21:31

Gött att du är igång igen!! :-)
Fortsätt så, tappa inte suget!

 
Ingen bild

axel

3 februari 2009 23:41

tappa inte bloggen nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Patrik Möller - 27 augusti 2009 17:14

Ännu ett land avprickat på listan, får väl se om man kan nå 100 någon dag. Just nu ligger jag någonstans runt 20...   Hur som helst tänkte jag skriva lite om denna trip.   Det va en go gäng på 4 tönga göbbar som kom till Landvetter. Som vanligt hade ...

Av Patrik Möller - 23 augusti 2009 14:58

Tillbaka från Tunisien men innan jag bjuder på den resan måste jag skriva lite om lördagens aktiviteter...   Hade tänkt mig en lugn dag och vid 16-tiden låg pastan på tallriken och halva vinflaskan var uppdrucken. Då ringer Patrik och undrar om jag v...

Av Patrik Möller - 11 augusti 2009 00:33

Efter att ha jobbat non-stop sedan maj som ledsagare, tidningsbud, brevbärare, gyminstruktör och fotbollstränare kommer nu belöningen... En vecka i Tunisien med boysen... Då jag dessutom har ätit som en längdåkare före tävling de 3-4 senaste veckorna...

Av Patrik Möller - 4 augusti 2009 22:27

Har gått förbi Drottningtorget en hel del på sista tiden. Där står en go gäng och spelar musik. De kör med dragspel, trumpet och något mer blåsinstrument, minns inte vilket. Jag tycker det är sjukt soft med gatumusikanter som verkligen kan spela. De ...

Av Patrik Möller - 26 juli 2009 23:01

Efter två tappra försök att skriva inlägg på Tjörn gör jag nu ett nytt försök... Svärföräldrarnas nya laptop var på dåligt humör och två gånger bestämde den sig för att käka upp mina nästan färdigskrivna inlägg.   Det har varit en hektisk vecka på de...

Ovido - Quiz & Flashcards